Ilham Baru–Sulam Tatting

 

imageimageimageimageimageimageimage

Rujukan gambar: Ceyizcim Cuhadar, Istanbul, Turki

Cantik kan! Smile

Inilah antara koleksi pembakar semangat Cheq-Sue untuk terus meneroka teknik sulaman terbaru ini. Cheq-Sue yang letakkan namanya “sulam tatting”

Sudah lama bertapa..…..Alhamdulillah akhirnya terjumpa sulaman terbaru yang membuatkan tangan seni ini kembali aktif memintal benang. Bagi anda yang dah pandai teknik tatting…tentu mudah nak hasilkan sulaman ini kan? Cumanya kalau “tatting” biasa, kita gunakan shuttle, tapi untuk sulaman ini perlu menggunakan jarum atau istilah Inggerisnya “needle tatting”. 

Ok, inilah projek terbaru Cheq-Sue. Sambil tu Cheq-sue tak lupa pada janji untuk siapkan tutorial Crumble. Dah lama terperam dlm komputer ni, sebab mood tak “mari” utk menyusun ayat dalam E-tutorial tu. Lagipun dah jemu menjahit manik, nak cari sesuatu yang lain dari yang lain. Tunggu mood memanik datang balik. huhuhu.

sign3

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

You may also like...

9 Responses

  1. aida says:

    sy berminat sangat utk belajar sulaman melalui on9…ade tak contoh videao bljr teknik sulaman..ty

  2. Zie says:

    Wah selamat meneroka… dan dapat rekaan terbaru sebelum org lain..

  3. Ummi Hanie says:

    salam,

    cntiknyaaa sulaman tatting ni

    alhmdllh mak sy dah turunkn ilmu tatting ni kpd sy , tp sy tau yg asas je lah … jadi lah kan ..

  4. cheq sue says:

    Ummi, saya ada lihat di blog anda tatting tu sgt cantik! Kalau Ummi mahu bekerjasama, kita boleh buat bengkel utk tatting ni bersama…..

  5. Ummi Hanie says:

    terharunye saya cheq sue sudi nk bekerjasama dgn sy…tp sy ni taklah mahir sgt,skadar tahu yg asas2 saja… klu bengkel utk asas saje bolehlah kot ;)

    terima kasih…

  6. nana says:

    blh x kalau nk oder bunge tatting?sy ade cth paternnye….

  7. cheq sue says:

    emel dulu cth patern tu…

  8. fidah says:

    ada tutorial tak utk tating nie..nk bljr.. ;))

  9. cheq sue says:

    Cheq Sue sendiripun masih belajar lagi sulam tatting nih…tunggu bila dah mahir nanti Cheq buat tutorial tu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>