Blouse Polos Bersulam Benang

IMG_4703

Edisi cuci mata dan pembakar semangat buat peminat sulaman benang. Lihatlah betapa kemas dan cantik sulaman benang ini. Ini adalah hasil kreativiti rakan blogger cheq-sue iaitu Maya. Maya ni memang kreatif dan serba boleh orangnya. Sebenarnya dah lebih setahun cheq-sue beli blouse untuk Aisyah ni. Baru kali ini tergerak nak publish cerita pasal blouse ni.

Dengan hanya mengaplikasikan teknik-teknik mudah sahaja, Maya mampu mencipta suatu hasil sulaman benang yang cukup indah. Tertarik dengan kekemasannya menyebabkan cheq-sue pun order satu untuk anak dara kesayangan.

Perhatikan gambar besar di atas, teknik yang digunakan ialah:

- Jahitan back stitch

- Jahit Kia

- Jahit Lurus

- Jahit Jelujur

- Jahit French Knot.

 

IMG_4700 IMG_4704

Gambar Aisyah Sofea menggayakan blouse yang ada tertulis namanya di baju.

IMG_0968

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

IMG_4703

Edisi cuci mata dan pembakar semangat buat peminat sulaman benang. Lihatlah betapa kemas dan cantik sulaman benang ini. Ini adalah hasil kreativiti rakan blogger cheq-sue iaitu Maya. Maya ni memang kreatif dan serba boleh orangnya. Sebenarnya dah lebih setahun cheq-sue beli blouse untuk Aisyah ni. Baru kali ini tergerak nak publish cerita pasal blouse ni.

Dengan hanya mengaplikasikan teknik-teknik mudah sahaja, Maya mampu mencipta suatu hasil sulaman benang yang cukup indah. Tertarik dengan kekemasannya menyebabkan cheq-sue pun order satu untuk anak dara kesayangan.

Perhatikan gambar besar di atas, teknik yang digunakan ialah:

- Jahitan back stitch

- Jahit Kia

- Jahit Lurus

- Jahit Jelujur

- Jahit French Knot.

 

IMG_4700 IMG_4704

Gambar Aisyah Sofea menggayakan blouse yang ada tertulis namanya di baju.

IMG_0968

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

About the author

Related posts

6 Comments on “Blouse Polos Bersulam Benang

  1. haah memangbetullah cheq sue,,cute lah ..gerammnya tgk org pandai2 jahit ni..eeeeeeeee

  2. salam cheq sue..
    terima kasih sgt atas review cheq sue ni..
    sangat appreciate..

    dah lama tak buat embroidery cam ni..
    :D

  3. eiza

    salam…cheq su…
    sy minat sangat la dengan hasil sulaman benang
    cheq su….cantik2…menarik…
    nk sangat belajar sulaman benang nie….
    bile agaknye cheq su nk bt kelas
    sulaman benang di Melaka ye…
    kalau ade nk sgt join kelas cheq su….
    (belajar dr buku x sm la dgn ade cikgunye…
    lg sng kalau ade yg mengajar….)

  4. syikin

    salam…
    cheq su comei sulam tu ek..
    saya tau la sikit2..
    cuma nak tanye kat mane nak dapat stok benang ek..

  5. Roslina Bt Muhammad Yasin

    sy btk2 berminat dgn sulaman benanag tu,guna benang ape ek

  6. Haziqah Jamal

    Salam Cheq Sue, sy nk tawu benang jenis apa yg dgunakan utk jahit sulaman benang tu?thanx

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *