Koleksi Kreatif Pembaca – Lia

Hasil Kerjatangan Lia – dari Paka, Terengganu

tudung lia

tudung lia1  Tentu korang semua teruja tengok hasil kerjatangan Lia ini kan? cheq-sue sendiri pun amat kagum dengan kebolehannya. Katanya beliau amat susah utk mendapatkan semua peralatan utk membuat sulaman ini. Tapi oleh kerana minat,.beliau usahakan juga…. Nah! inilah hasil nya sungguh cantik dan kemas. Katanya beliau baru mencuba hasil daripada melihat gambar-gambar sahaja.  Tahniah Lia…keep up the good work. kalau rajin boleh buat jual tu.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

You may also like...

6 Responses

  1. Tini Mariani says:

    waaah…,cantik sekali kreasi cik Lia ya

  2. ima says:

    Bunga sulam di atas di panggil bunga apa? dan teknik sulam apa yang digunakan untuk membuat sulaman bunga tersebut?
    Jika ada yang sudi berkongsi, blh tunjukkan saya cara2 menjahit sulaman tersebut? Terima kasih kpd yg sudi membantu.

  3. ito meiono harijanto says:

    Saya mau bertanya tentang bahan yang dipakai pada pembuatan kerudung segi empat. memang ada berapa jenis bahan untuk kerudung segi empat. apa jenis bahan yang bagus?
    Terima kasih kepada yang sudi membantu

  4. ima says:

    Sudah hampir 3 bulan tapi masih tiada sesiapa yang ingin membantu menjawab soalan saya. Sekurang-kurangnya berilah hint kat mana nak cari jawapan sebab saya dah cuba mencari di internet tapi tak jumpa. Saya ulang sekali lagi soalan saya di sini. Harap2 kali ni ada yang baik hati untuk membantu. “Bunga sulam di atas di panggil bunga apa? dan teknik sulam apa yang digunakan untuk membuat sulaman bunga tersebut?”
    Tooceehhh

  5. zz says:

    Hi ima,
    saya pun memang tertarik dengan teknik sulaman ni dan saya dah cari di google rasa2nya nama sulaman “Bullion stitch” .cuba ima cari ada berbagai jenis rekaan, seperti bunga rose, tulip dll.

  6. ima says:

    Terima kasih banyak2 zz. Rupa-rupanya, dalam ramai-ramai ni, zzlah orang yang baik hati nak bantu bantu saya. Terima kasih zz. Saya akan try cari dlm google bullion stitch ni.

    Terima kasih sekali lagi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>